Welkom op mijn blog!

Het is altijd leuk als je een berichtje achterlaat: ervaringen, opmerkingen, tips.....

vrijdag 19 februari 2010

Verjaardag pa

Mijn vaders 83ste verjaardag valt mooi in de voorjaarsvakantie.Dat treft,kunnen we het gaan vieren op de feestdag zelf. Mijn zus gooit roet in het eten,zij is op vakantie. Het familiediner,de mooie traditie met hele familie uit eten, vindt daarom een dag later plaats. "Maar jij komt toch wel op de dag zelf?"vraagt mijn vader. Natuurlijk...beloof ik. Ik vraag wat ik mee moet nemen: Taart of gebak? "Nee"zegt mijn vader, "Jo komt ook en die neemt altijd iets mee".
Ome Jo komt 's middags en daarom 'moet' ik in de ochtend komen. Pa wil het bezoek graag verdelen. Meer aandacht voor zijn gasten is de reden die hij noemt. De werkelijke reden is echter dat hij meer visite tegelijk niet kan handelen en ik mag dat liefst niet merken.
Ik moet wel worstenbrood meenemen zegt pa: "ma heeft het iedere dag over worstenbrood..."
Sinds haar dementie wil ma allerlei dingen eten waar ze voorheen niks van hebben moest.
"Komt voor en van de bakker" spreek ik met hem af.
Ik haal worstenbrood, diverse andere broodjes, beleg, en een pak soep. Lunch is geregeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten