Welkom op mijn blog!

Het is altijd leuk als je een berichtje achterlaat: ervaringen, opmerkingen, tips.....

zaterdag 27 februari 2010

Verdriet

Marcel is overleden. Marcel is familie, Marcel is vriend.
Marcel is de 2e man van mijn moeders nicht.
Mijn moeder miste een zus, in het gezin waarin ze opgroeide stonden 3 broers centraal. Bij haar enkele jaren jongere nichtje vond mijn moeder in haar jeugd een beetje zusjes-gevoel en vriendschap. Marcel kwam later en was meer dan de 2e man van....
Marcel is dood. Ik vertelde het mijn moeder. Ze is aangedaan, ze is verdrietig.
Ik wil haar mee naar de uitvaart. Ze heeft er recht op...
Mijn vader ziet het niet zitten en blijft zelf ook thuis. Hij kan ma niet zo lang alleen laten.
Ik zie geen oplossing en accepteer het zoals het is.
Na de uitvaart bel ik mijn vader om verslag te doen: hij op de hoogte...ik om mijn gevoelens en gedachten te delen.
Mijn moeder neemt op en ik vertel....
Mijn moeder huilt aan de telefoon....ik heb mijn moeder nooit eerder horen huilen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten