Welkom op mijn blog!

Het is altijd leuk als je een berichtje achterlaat: ervaringen, opmerkingen, tips.....

vrijdag 19 februari 2010

Verjaardag pa 3

Verjaardagsvisite wordt verwacht. Alles is er klaar voor. Manlief doet nog gauw wat boodschappen bij de AH en vult stiekem de voorraden aan: chips, nootjes, koffie, wijn en fris. "Moeten er nog koffiefilters?" Nee nee zegt pa, maar even later moet ik bellen naar manlief om ook aan filters te denken.
Zoals gezegd brengt Jo een taart mee. Broer Gerard heeft zich ook aangekondigd voor later in de middag en waar ik denk:gezellig voor ma!! is pa alleen maar bezorgd.
De meegebrachte taart blijkt halve vlaai en ik zie meteen dat het niet genoeg is voor 6, maar ik mag me er niet mee bemoeien...ik ga dadelijk netjes naar huis zoals mijn vader het liever heeft.
Mijn moeder tracht de vlaai-doos open te maken maar het lukt haar niet...mijn vader doet ook een poging en voor ik het goed en wel besef scheurt de kartonnen bodem en valt de vlaai in stukken...Mijn vader redt wat te redden valt, tante Maatje zit in een stoel te wachten op wat komen gaat, Ome Jo zet zijn meegebrachte bloemen in een vaas.
Ik weet dat mijn moeder zich ergert aan zijn gedrag, maar ik doe er een schepje boven op: "Help ze wat Ome Jo, want ze overzien het niet meer".
Terwijl ik de achterdeur dicht trek, zie ik 4 oude mensen rommelen en stuntelen en verwoed doen of alles nog is zoals het was.....
Vervolgens vertrekken wij huiswaarts...hoofdschuddend tegen elkaar zeggend: "Volgende keer nemen wij zelf het heft in handen!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten