Welkom op mijn blog!

Het is altijd leuk als je een berichtje achterlaat: ervaringen, opmerkingen, tips.....

zaterdag 18 september 2010

lepeltjes


"Nu zijn het lepeltjes" zegt mijn vader "en het schaartje, van Bompa".
"Morgen zijn het de potloden, of haar brillekoker, zoals het gisteren haar armbanden waren....Tja, en zo is het altijd wel wat, meestal vind ik het wel hoor, wat ze kwijt is, maar nu...neeeeee...ik heb alles afgezocht, het hele huis, maar waar ze het nu gestoken heeft? Ik weet het niet, echt niet. Ze is er heel onrustig door he, ze blijft maar lopen en vragen...ze houdt er niet over op. Ik ben al dagen bezig..Maar goed, het komt wel weer eens te voorschijn, zo gaat dat altijd weer...hè ma??
Je bent nog al eens wat kwijt he ma?..Haha...jaja...we vinden het wel hoor, je lepeltjes! Wat? O jahh, het schaartje, dat zit er ook in, in het doosje....het schaartje van Bompa!
Wat het met dat schaartje is weet ik niet hoor...ze is er nogal aan gehecht he. Het lag waarschijnlijk vroeger altijd op zijn bureau en nu houdt ze het het liefst bij zich en er mag niemand aankomen...
Nee, nee, ma, niemand heeft het meegenomen. Nee, nee er is echt niemand binnen geweest. Nee hoor, ze hebben het niet weggegritst toen je je omdraaide..ook niet toen je sliep. Nee hoor, daar krijgt niemand de kans voor he, nee er lopen hier geen vreemde mannen in huis. Nee, vreemden gaan hier ook niet ongevraagd naar het toilet. Wat zeg je, sluipen ze achter je langs wanneer je niet kijkt? Nee hoor, de lepeltjes zijn niet gestolen. Je hebt het doosje gewoon ergens neergezet en vergeten waar. We vinden het wel..natuurlijk wel...Kom ma, ga zitten, het komt wel goed, ik vind het wel...wees maar stil, niet huilen...niet huilen... Ik weet toch hoe belangrijk het voor je is...komt goed, komt goed...
Ahhh kijk, daar is ons Marianne, ze heeft het gevonden. Zie je wel! Het doosje? Het doosje met de lepeltjes! Ja...dat... Je hebt het in de televisie-kast gezet achter je platen en cd's, was je vergeten he.
Jaha, het schaartje zit er ook in, kijk maar. Nee ik zei je toch? Dat heeft niemand meegenomen...ja je mag het vasthouden...doe maar..."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten