Welkom op mijn blog!

Het is altijd leuk als je een berichtje achterlaat: ervaringen, opmerkingen, tips.....

zondag 29 augustus 2010

de Koffie-Krans

Woensdag 25 augustus: mijn moeder viert haar verjaardag vandaag met "De Dames". Dat is een ruim begrip in mijn moeders beleving maar "de dames" in dit geval zijn de dames van de Koffie-krans. De Koffie-krans is mijn moeders uitje, overgebleven uit goede tijden, haar actieve leven. Mijn moeder en tante zijn ermee begonnen en noemen het krans...dame 3 die erbij kwam is nog steeds van de partij en praat van club. Krans of club het maakt niet uit, het bestaat meer dan 40 jaar. Dames kwamen en dames gingen...het dorp uit, het land uit, het hart uit en zoals dat gaat: ook het leven uit.
Vandaag waren de dames die nu de krans bepalen, samen, om op uitnodiging van mijn vader nu eens geen koffie te drinken maar een wijntje en geen gebakje te eten of zelfgebakken cake, maar een diner te genieten. Mijn moeder zal geen krans meer organiseren, ze hoort er gelukkig nog wel bij. Iedere week haalt iemand haar op en brengt haar thuis. Mijn moeder prijst zich gelukkig, zo ook mijn vader die dan even een enkel uur op adem komt. De krans is als een armband gemaakt van schakeltjes. Mijn moeders schakeltje is eruit, de krans nu wat kleiner. Mijn moeder hangt eraan als een bedeltje....en zo dat gaat met bedeltjes...die hebben hun eigen taak....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten