Welkom op mijn blog!

Het is altijd leuk als je een berichtje achterlaat: ervaringen, opmerkingen, tips.....

donderdag 5 augustus 2010

angst


De dokter kwam.
Mijn moeder had het wederom benauwd en er was weer 'iets met haar hart' zoals ze zei.
Na een poosje aanzien en afwachten belde mijn vader opnieuw de huisarts.
Dokter onderzoekt en kalmeert.
Niet de eerste en niet de laatste keer denk ik zo.
Ja, moeder mag naar de cardioloog, wederom, en ook hij onderzoekt en kalmeert.
Mijn zus maakt zich zorgen en wil dit en wil dat...
Het duurt even voordat mijn vader mij belt.
Hij weet niet wat wijsheid is.
Ik ook niet.
Toch heb ik zo mijn gedachten en gelukkig deelt mijn vader deze.
Mijn moeder is soms angstig, ik denk dat ze hyperventileerde.
Ze is bang, omdat ze de dingen niet meer begrijpt en controle verliest.
De dokter mag komen, maar tevens is ze als de dood voor ziekenhuis, nare onderzoeken of opname.
Bij haar zijn, haar niet alleen laten, haar geruststellen en liefde geven...dat is de beste medicijn die wij haar kunnen bezorgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten